Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 3 listopada 2014

Osiedle Konieczki a komunikacja miejska… - Fakty i Mity

   Komunikacja miejska jest dobrodziejstwem dla mieszkańców i przyjezdnych. Doskonale połączenia ze wszystkimi miejscami w mieście i po za miastem (tereny gmin wiejskich), pomagają obywatelom w załatwianiu spraw urzędowych, w przemieszczaniu się do pracy i do miejsc zamieszkania, w dostaniu się do Centrów Handlowych, do dworca kolejowego i autobusowego itd., komunikacja miejska jest doskonałą alternatywą dla coraz to wzmożonego ruchu samochodów osobowych, a to jest wielkim plusem dla ochrony środowiska naturalnego, zwłaszcza mazurskiego.

     Osiedle Konieczki, jako typowa sypialnia miejska jest skomunikowana z pozostałą częścią miasta Ełk za pośrednictwem linii komunikacji miejskiej:
5 – Konieczki – Zakłady Mięsne – Chełchy:
   - dobre połączenie z Centrum Miasta, dworcem kolejowym, ulicą Suwalską, Zakładami Mięsnymi i dalej z miejscowościami gminy wiejskiej Ełk.
   - można zwiększyć kursy, zwłaszcza lepsze skomunikowanie z dworcem kolejowym ( wg aktualnego rozkładu jazdy pociągów);
7 – Konieczki – Jeziorna – Szpital Miejski:
    - dobre połączenie z Centrum Miasta, zapewnia dojazd do Cmentarza Komunalnego nr 1 oraz do targowiska miejskiego;
    - można zwiększyć kursy, zwłaszcza w porze rannej i wieczornej ( po 22.00);
8 – Konieczki – Jeziorna – Szpital Miejski – Barany:
    - dobre połączenie z Centrum Miasta, z ulicą Kolińskiego, z osiedlem Jeziorna, szpitalem miejskim;
    - w godzinach szczytu zwiększyć kursowanie, przywrócić pierwszy kurs (o godz. 5.00) od pętli na Konieczkach, a także przedłużyć ostatni kurs (22.48, ul Sikorskiego) do pętli na Konieczkach, plusem był specjalny rozkład jazdy na Święto Wszystkich Świętych ( można pomyśleć o zwiększeniu kursów w ten dzień, autobusy pękały w stawach).
9 – Oś. Północ II – Konieczki – Obwodnica – Szpital Miejski:
   - linia łącząca oś. Konieczki z obwodnicą ( Castorama) i z szpitalem miejskim (szybkie w miarę połączenie z pominięciem Centrum Miasta) 
   - kursy tylko w dni robocze, ograniczone godzinowo (dawniej były kursy również w dni wolne), przydałoby się uatrakcyjnić tę linię.
10 – Konieczki – Centrum – Oś. Grunwaldzkie – Bajtkowo (Rymki):
      - linia ograniczona godzinowo i kursami w dni robocze oraz wybrane dni w tygodniu;
      - jedyne połączenie z osiedlem Grunwaldzkim, można rozszerzyć ofertę połączeń z tym osiedlem;
11 – Zakłady Mięsne – oś. Jeziorna – dworzec kolejowy – Konieczki – Zakłady Mięsne:
      - linia kursująca w jedną stronę, praktycznie przez teren całego miasta, dwa kursy, poranny i wieczorny, kursuje codziennie oprócz wyznaczonych dni świątecznych.
      - zwiększyć kursowanie ( dawniej było więcej kursów) i kursy w obie strony, przedłużyć kurs o ulicę Targową ( CH Kaufland), przez oś, Tuwima, pętlę oś. Północ II,
13 – Konieczki – Centrum – ul. Kilińskiego – Obwodnica – Zakłady Mięsne:
     - linia łącząca oś. Konieczki z Centrum, ulicą Kilińskiego i obwodnicą,
     - ograniczona ilość kursów od poniedziałku do soboty, oprócz dni świątecznych, (dawniej było więcej kursów), można byłoby zwiększyć kursowanie autobusów w niedzielę, oprócz świąt ustawowo wolnych od pracy, a także rozszerzyć ofertę przejazdem przez oś. Tuwima.
14 – Oś. Północ II – Konieczki – ul. Suwalska – Zakłady Mięsne – Obwodnica – Oś. Jeziorna ( przedłużenie kursów do Stradun i Płociczna):
      - linia łącząca oś. Północ II przez Konieczki z Zakładami Mięsnymi, poprzez Obwodnicę z oś. Jeziorna,
      - ograniczona ilość kursów ( w dni robocze, poranne i popołudniowe godziny kursowania), można zwiększyć częstość kursowania, oraz w godzinach wieczornych, jedyne połączenie z oś. Konieczki przez ulicę Łukaszewicza.
16 – Konieczki - Oś. Północ – dworzec kolejowy – ul. Towarowa – Obwodnica – Oś. Jeziorna:
       - dobre połączenie z oś. Konieczki na oś. Północ II, do dworca kolejowego, zapewnia dojazd do Cmentarza Komunalnego nr 1 i nr 2, z obwodnicą (Castorama), dalej na oś. Jeziorna.
       - ograniczona ilość kursów, zwłaszcza w dni wolne od pracy i świąteczne, można byłoby przywrócić kurs z Konieczek o godz. 18.00 a nawet i więcej kursów, przedłużyć kurs przez oś. Tuwima, uatrakcyjnić ofertę o dobre połączenie z dworcem kolejowym ( wg aktualnego rozkładu jazdy pociągów).

       Z osiedla Konieczki kursuje dziś 9 linii komunikacji miejskiej, dawniej kursowała „jedynka” i była dobrym połączeniem osiedla z miastem. Można uruchomić dodatkowe linie np. jak dawna „siódemka” z Konieczek przez ul. Gdańską i dalej do dworca kolejowego i CH Brama Mazur. Dobra komunikacja miejska sprzyja rozwojowi i zapotrzebowaniu mieszkańców i przyjezdnych, też i ochronie środowiska naturalnego. Dziś pojawiają się pomysły darmowej komunikacji miejskiej, są to bardzo dobre rozwiązania, ale wiadomo za tym idą ogromne koszty, potrzebne dodatkowe źródła finansowania. Jednakże komunikacja miejska powinna służyć mieszkańcom i przyjezdnym, więc wszystkie pomysły sprzyjające rozwojowi tej formy komunikacji publicznej winne być przedmiotem dyskusji kandydatów na radnych do samorządów wszystkich szczebli. Można też rozważyć uruchomienie specjalnych linii np. w czasie imprez na plaży miejskiej czy tez w innych miejscach, pomysłów jest sporo…

 Mazurski Blog
źródła z rozkładu jazdy MZK Ełk. 






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...