Szukaj na tym blogu

piątek, 9 marca 2018

Stacja Ełk - Osobowa i okolice - fotoreportaż z opisem zdjęć.


    Stacja kolejowa Ełk - Osobowa dziś 8 marca 2018 r. Ważny węzeł połączeń kolejowych. Trzy kierunki do Olsztyna ( przez Korsze, Pisz, Mrągowo ) do Białegostoku, do Gołdapi ( z Olecka połączenie do Suwałk ). Nieczynna lokomotywownia ( częściowo rozebrana, wrak parowozu ), dawne tory postojowe puste, perony też wiejące pustką. Czas jakby tutaj się zatrzymał. Wielkim plusem jest odremontowany dworzec kolejowy, jednak nie widać tutaj tłumów pasażerów na co dzień, ( czynna jedna kasa z dwoma stanowiskami, większy ruch panuje w okresie wakacyjnym, podczas okresów świątecznych i ferii ). Propozycje połączeń pasażerskich jakie oferują Przewozy Regionalne i PKP Inter City nie zawsze są atrakcyjne, choć w ostatnim okresie jakby się lekko ożywiło w połączeniach dalekobieżnych. 

Fotoreportaż z opisem poszczególnych zdjęć.

autor zdjęć i tekstu 

Sławomir Stankiewicz

dodano 9 marca 2018 r.


Lokomotywa SM 42 - 1237 PKP Cargo na dawnych torach ogólnych, po lewej stronie zdjęcia w tle widoczne budynki dawnej lokomotywowni, częściowo rozebranej. 

Lokomotywa SU 160 - 003 PKP Intercity na torze 21 oczekująca na na przybycie poć. TLK 35100 BIEBRZA relacji Rzeszów Gł. - Gdynia Gł. w którym podmieni elektrowóz i od stacji Ełk pociągnie skład do stacji Olsztyn Gł.  

Widok na peron 1 z którego dawniej zaczynały bieg pociągi w kierunku Orzysza i Szczytna, dziś w kierunku  Giżycka i Szczytna, ciekawostka, peron nie doczekał się przebudowy z początku lat 90 - tych XX w. 

Widok na dawny warsztat napraw wagonów osobowych i towarowych dokonywanych przez pracowników nieistniejącego już WGW Białystok / odział w Ełku.

Widok z peronu 3, który przebudowano w latach 90 - tych XX w. 

Pozostałość po wielkości dawnej Parowozowni Ełk wrak parowozu Ol 49 - ?, bez tendra.

Widok na dawne otoczenie Lokomotywowni Ełk, częściowo rozebranej, widoczne stanowisko nawęglania parowozów.

Widok na tor 9 - z którego odjeżdżały pociągi w kierunku Olecka ( Gołdap, Suwałki ) i Białegostoku ( swego czasu poć. os. do Warszawy Zachodniej przez Pisz  ). Tory 11 i 13 przelotowe, oraz na tory odstawcze na składy osobowe kończące bieg w Ełku, gdzie czyszczono i nawadniano przed ponownym odjazdem.

Widok na peron 3 tor 7, 5 oraz w dali dawny budynek, gdzie było gniazdo drużyn konduktorskich, ekspedycja towarowa, oraz odział SOK w Ełku.

"Pozostałości " po wielkości węzła Ełckiego, w dali była stacja Ełk Wąsk. obecnie teren Muzeum Historycznego w Ełku.

Widok na odremontowany budynek dworca, od strony peronów.

Widok w kierunku północnym, na perony 2, 3  oraz na nastawnię dysponującą. 

Peron 3 obecnie.

Wejście z dworcowego tunelu na peron 3, z udogodnieniem dla niepełnosprawnych za pomocą windy. 

Tunel dworcowy pod peronami z wyjściami na perony 1,2,3 i do budynku dworca oraz wyjściem do miasta.

Wejście na peron 1

Wejście do tunelu pod peronami stacji łączącego centrum miasta z osiedlem Zatorze, można tędy dojść do terenu Muzeum Historycznego ( dawna stacja Ełk Wąsk. ) 

Widok na odremontowany dworzec kolejowy od strony ulicy J. Dąbrowskiego, ( minusem jest wciąż brak miejsca na dworzec autobusowy ) 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...